دانلود پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل

دانلود پاورپوینت با عنوان آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 213 اسلاید شامل تاثیرات مثبت و منفی حمل و نقل، برنامه ریزی حمل و نقل، عوامل موثر در تغییر سیستم های حمل و نقل، بخش های مختلف حمل و نقل، سیستمهای حمل و نقل و اجزای تشکیل دهنده آن، دسته بندی سیستمهای حمل ونقل برون شهری، سیستم های حمل و نقل شهری، هزینه و درآم

دانلود پاورپوینت شناسایی آلودگی به وسیله GIS

دانلود پاورپوینت با عنوان شناسایی آلودگی به وسیله سنجش از راه دور GIS در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 13 اسلاید شامل کاربرد فناوری های سنجش از دور در پایش آلودگیهای محیط زیست، کاربرد سنجش از دور در بررسی آلودگی منابع آب، کاربرد سنجش از دور در بررسی آلودگی خاک، کاربرد سنجش از دور در بررسی آلودگی هوا، کاربرد سنجش از دور در بررسی آلودگی

مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

هدف از این پژوهش بررسی چالش‌های اساسی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش بود. که به روش توصیفی ـ تحلیلی انجام شده است. موضوع تحول در نظام مدیریت آموزش و پرورش یکی از موضوع های اساسی در نظام تعلیم و تربیت است که از منظر حوزه های سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت و اجرا اهمیت زیادی دارد. این موضوع از دیر باز ذهن مسئوولان آموزشی را در سطوح مختلف به خود مشغول داشته است

دانلود مقاله مبانی نظری ناتوانی های یادگیری

دانلود مقاله  ناتوانی های یادگیری ناتوانیهای یادگیری یادگیری

نارساخوانی

در میان ناتوانی های یادگیری، نارساخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یکی از اساسی ترین مهارت ها در مدرسه، تشخیص کلمات است و مهارت خواندن نه تنها در امر خواندن بلکه در یادگیری سایر علوم نیز مداخله می کند. ضعف در خواندن در مهارت های دیگر خواندن مانند ادراک نیز تاثیر می گذارد و لذا نقص در خواندن چالشی بزرگ در مدارس است. اصطلاح  نارساخوانی «دیسلكسیا» از تركیب دو كلمه یونانی «dys» و «lexicos» تشكیل شده است. «dys» به معنای مشكل، دردناك یا نابهنجار است و «lexicos» به معنای «كلمه» می‌باشد. بنابراین، اصطلاح دیسلكسیا به طور دقیق، وجود مشكلات در مورد كلمه‌ها را نشان می‌دهد (آدامز[1]،2008). بر مبنای تعریف انجمن نارساخوانی انگلستان[2]«نارساخوانی تركیبی از تواناییها و مشكلاتی است كه فرآیند یادگیری را در یك یا چند زمینه از جمله خواندن، نوشتن و هجی كردن تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال ممكن است با مشكلاتی در زمینه‌های سرعت پردازش، حافظه كوتاه‌مدت، توالی ادراك دیداری- شنیداری، زبان گفتاری و مهارتهای حركتی همراه باشد (رید[3]، 2003). اختلال خواندن برمبنای چهارمین نسخه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی[4] DSM-IV-TR چنین تعریف شده است: حالتی كه در آن پیشرفت خواندن پایین‌تر از حدی باشد که می توان بر حسب سن، آموزش و هوش كودك از او انتظار داشت. این اختلال به میزان زیادی مانع موفقیت تحصیلی یا فعالیت‌ های روزانه مستلزم خواندن می‌شود و در صورت وجود یك اختلال عصبی یا حسی، میزان ناتوانی خواندن بیش از آن حدی است كه معمولاً با اختلالات دیگر دیده می‌شود. قانون بهبود آموزش افراد ناتوان ((IDEA[5] بیان می کند که کودکان نارساخوان ممکن است در 1- مهارت خواندن، 2- روان خواندن و 3- درک خواندن دارای مشکلاتی باشند که همه با نام نارساخوانی طبقه بندی می شوند. بنابراین، تعاریف فوق از نارساخوانی براساس دیدگاههای عصب‌شناختی، شناختی، زبان‌شناختی و ادراكی صورت گرفته‌اند.

1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9